Zakupy tak, ale najchętniej w promocji
Sezon przedświąteczny rozpoczął się na dobre. Niektórzy z nas zaopatrzyli się w upominki dla najbliższych już podczas akcji promocyjnych typu Black Friday czy Black Week. Pozostała część konsumentów właśnie wyruszyła na zakupy do galerii handlowych.
Czy z racji pandemii będziemy zaciskać pasa? Jak wynika z grudniowego badania Deloitte, niekoniecznie. Zgodnie z raportem „Zakupy świąteczne 2021”, przygotowując się do Bożego Narodzenia planujemy w tym roku wydać średnio 2 129 zł, czyli o 11 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
– To kolejny ważny rok dla handlowców i lokalnych biznesów, ale także dla samych konsumentów. Tym razem wyprawy do sklepów powinny odbywać się w spokojniejszej atmosferze i nie pod wpływem impulsu. Nadal jednak będziemy skłonni wydać więcej, choćby na produkty spożywcze, które nieodłącznie kojarzą nam się ze świąteczną atmosferą. Te najchętniej będziemy kupować w sklepach stacjonarnych – mówi Marta Sójkowska, Marketing Manager Centrum Nowe Bielawy w Toruniu.
Na co chętniej będziemy wydawać w grudniu? Szacuje się, że zwiększy się koszyk związany z podróżami, które w tamtym roku podlegały licznym obostrzeniom, ale więcej przeznaczymy również na żywność i napoje – na te zamierzamy wydać 944 zł. Co z prezentami? Te obejmą sumę porównywalną z zeszłym rokiem, czyli 546 zł (wzrost o 2 proc.). O 3 proc. mniej za to zamierzamy wydać na przyjemności i rozrywkę – średnio 306 zł.
Zgodnie z przewidywaniami, większość z nas spędzi święta w domu – takie plany ma ¾ badanych. Spora grupa, bo aż 38 proc. ankietowanych deklaruje także, że zakupy świąteczne zrobi odpowiednio wcześniej. W ich trakcie jednym z najważniejszych kryteriów będzie cena.
– Wielu klientów zmieniło taktykę robienia zakupów. Dziś z racji rozsądnego rozplanowania domowego budżetu spowodowanego inflacją i pandemią, rozkładamy wydatki w czasie, szukając przy okazji obniżek cen. Zakupy są też bardziej przemyślane i chętniej robimy je bliżej miejsca zamieszkania – informuje Marta Sójkowska.
Co znajdziemy pod choinką?
Jedną z najbardziej zajmujących nas kwestii jest zakup upominków pod choinkę. W 2021 roku Polacy nie zapomną przede wszystkim w tym względzie o swoich najbliższych, każdy z nas zamierza kupić średnio 7 prezentów. W aż 63 proc. powędrują one do dzieci.
Niezmiennym hitem będą kosmetyki i perfumy, których zakup deklaruje 56 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu świątecznych prezentów znajdują się gry i zabawki (50 proc.), następnie książki (46 proc.).
W Toruniu nie brakuje miejsc, gdzie mieszkańcy wyruszyli już zrealizować te zakupowe plany. Przykładem jest Centrum Handlowe Nowe Bielawy przy ul. Olsztyńskiej 8. Dodatkową zachętą są liczne rabaty i specjalne oferty, na jakie mogą liczyć w grudniu szukający oszczędności kupujący.
Zabawki, tak chętnie kupowane w tym roku, będzie można znaleźć m.in. w sklepie Pepco. Szeroki wybór prezentów dla dzieci i nastolatków posiada także w swojej ofercie hipermarket Carrefour, a także sklepy z m.in. elektronicznymi gadżetami - RTV Euro AGD oraz Rebel Electro. Atrakcyjne promocje obejmą m.in. odzież i dodatki marki Bialcon, której ceny na wybrane modele spadną o 50%.
– Pomysły na świąteczny prezent klienci znajdą także w sklepach Carry, CCC, Big Star, Monnari, Sevilla, Quiosque, Wojas czy Ryłko. Jeśli szukamy upominku dla rodziców czy dziadków, warto postawić na coś praktycznego, co będzie służyć dłużej. Obniżki na oprawki okularowe rzędu 70 i 90 proc. znajdziemy m.in. w Kodano Optyk – dodaje.
To nie koniec okazji. W sklepie z bielizną Change Lingerie członkowie Club CHANGE kupując dwie sztuki, trzecią otrzymają gratis, z kolei w Esotiq robiąc zakupy na określoną kwotę, zyskujemy -30% na całą kolekcję. Gratką dla klientów będą także specjalne oferty, jakie na kosmetyki przygotowała Mydlarnia u Franciszka. Zestawy świąteczne w atrakcyjnych cenach znajdziemy także w salonie Douglas, Rossmann oraz Ziaja.
– Choć do wydatków podchodzimy bardziej świadomie i ograniczamy te zbędne, to jednocześnie nie chcemy rezygnować z celebrowania świąt. Dlatego dużą popularnością cieszą się w tym roku sklepy z dekoracjami, dodatkami i ozdobami świątecznymi, takie jak home&you, Jysk, Pepco oraz Carrefour. Co ważne, w tym roku ze względu na większą skłonność do oszczędności, poszukiwać będziemy nie tylko promocji, ale także produktów dobrej jakości, które będą nam służyć latami. W ten sposób działamy również bardziej eko i w myśl ducha zero waste – podsumowuje Marta Sójkowska.
***
Centrum Nowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię 25 tys. m kw. GLA i liczy sobie 70 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, home&you, Big Star, Carry, Rossmann, Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych.
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy convenience oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl