Nowe Bielawy – dobrze skrojona oferta napędza ruch Opublikowano 8 paźdźiernika 2025
Nowe Bielawy w pełni wykorzystują swój potencjał i konsekwentnie umacniają pozycję na lokalnym rynku. Widać to w notowanych wynikach.

Tylko w trzecim kwartale tego roku, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, centrum handlowe odnotowało średni wzrost liczby odwiedzających oscylujący na poziomie 3,74%. Co więcej, pozytywny dla obiektu i jego rozwoju trend utrzymuje się nieprzerwanie od początku 2025 r., przynosząc w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy wzrost footfallu, rok do roku, aż o 3,41%.

 

– Stabilnie wysoki footfall, niejednokrotnie przewyższający wskaźniki rynkowe, wyróżnia dziś Nowe Bielawy na lokalnym i ogólnopolskim rynku. Jest także potwierdzeniem silnej pozycji centrum oraz jego popularności w Toruniu. Taki wynik to również sygnał dla branży – w tym dla potencjalnych najemców – że jesteśmy niezmiennie atrakcyjnym biznesowo obiektem, który zapewnia stały napływ klientów, a tym samym sprzyja osiąganiu satysfakcjonujących wyników – mówi Justyna Sobczyńska, Head of Property w Greenman Poland.

 

Skąd tak dobre wyniki Nowych Bielaw? Siła tkwi w profootfallowej ofercie, która stale się rozwija, oraz w wysokim – sięgającym dziś prawie 100% – wskaźniku komercjalizacji.

 

Tylko w okresie od stycznia do września Nowe Bielawy zawarły łącznie osiem nowych umów najmu oraz aneksów z dotychczasowymi partnerami biznesowymi, wzmacniając tenant-mix. W planach centrum jest także debiut marki Greenpoint w 2026 r. 

 

Wciąż procentuje także rozbudowa, zakończona w 2023 r. Dzięki niej Nowe Bielawy zyskały aż dwa nowoczesne retail parki z popularnymi wśród klientów sklepami Action, Sinsay, TEDi, Maxi Zoo, Komfort i NEONET, oraz przekształciły się w kompleks convenience, przyjazny rodzinom i codziennym zakupom. Projekt, zakończony dużym sukcesem, zwrócił też uwagę branży.

To w ostatnich dwóch latach zaowocowało kolejnymi umowami i debiutami tak atrakcyjnych konsumencko marek, jak m.in. Empik, Smyk, Tatuum, Apart Verona, Kubenz czy Wakacje.pl. Co więcej, zmiany w Nowych Bielawach skłoniły również wieloletnich najemców do modernizacji swoich lokali. W rezultacie w centrum pojawiły się najnowsze koncepty handlowe m.in. JYSK, Douglas, CCC, Rossmann, Esotiq czy Giacomo Conti.

 

– Zróżnicowana, dopasowana do potrzeb lokalnego rynku, a także kompaktowa oferta convenience jest dziś największym atutem Nowych Bielaw. To właśnie ona decyduje o wynikach oraz buduje przewagę konkurencyjną. Ma także wpływ na wizerunek. Klienci postrzegają nas obecnie jako miejsce komfortowe i przyjazne różnym pokoleniom, w którym mogą zrealizować wszystkie codzienne potrzeby zakupowe – od mody i lifestyle’u, przez artykuły spożywcze i do domu, po szeroką gamę usług – mówi Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.

 

Nowe Bielawy, łącznie z parkami handlowymi, mają obecnie 30 tys. m kw.

Do dyspozycji kupujących jest 80 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znajdują się tak chętnie wybierane marki, jak m.in. Carrefour, JYSK, RTV Euro AGD, Douglas, Rossmann, Pepco, home&you, KFC, Quiosque, Carry, Big Star, 50 Style czy CCC. Obiekt zapewnia komfortowe zaplecze dla zmotoryzowanych – do dyspozycji jest ponad 800 bezpłatnych miejsc parkingowych.

 

W latach 2018-2019 centrum przeszło gruntowną modernizację. Zmieniono wówczas elewację, wymieniono posadzkę na pasażu handlowym, odnowiono strefę restauracyjną oraz wprowadzono zapewniające wygodę strefy wypoczynku. W ramach unowocześnienia obiektu pojawiło się również energooszczędne oświetlenie LED, a dla najmłodszych – wewnętrzny plac zabaw.

Centrum Nowe Bielawy rozwija się także na innym polu – aktywnie wspiera ideę zrównoważonego rozwoju, co potwierdzają niezależne audyty. Wszystkie trzy budynki wchodzące w skład kompleksu posiadają dziś certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Excellent, przyznawany obiektom przyjaznym środowisku i użytkownikom. Centrum realizuje również doceniony przez rynek retail projekt edukacji ekologicznej „EcoSmart”, ukierunkowany na społeczność oraz najemców.

 

W centrum regularnie organizowane są wydarzenia dla całych rodzin – od akcji tematycznych skierowanych do seniorów, dzieci i rodziców, przez działania prosprzedażowe i programy typu „buy&get”, nagradzające klientów, po warsztaty oraz inicjatywy realizowane w ramach PLIS (Punktu Lokalnych Inicjatyw Społecznych). Te ostatnie obejmują m.in. akcje charytatywne, edukacyjne i kulturalne, których celem jest aktywne wspieranie lokalnej społeczności.


 

Przypisane branże