Szacuje się, że w USA ponad 9,5 miliarda dolarów rocznie wydaje się na niechciane prezenty. To zawrotna suma, ale na polskim gruncie sytuacja wcale nie wygląda lepiej.
Według internetowego badania Kantar TNS przeprowadzonego na zlecenie platformy sprzedażowej eBay w 2018 roku, co trzeci Polak otrzymał rok wcześniej co najmniej jeden prezent na święta, który wcale nie był spełnieniem jego marzeń. A do tego dochodzą jeszcze inne okazje takie jak np. urodziny, imieniny, ślub, komunia czy rocznica.
Na liście najbardziej niepożądanych prezentów są m.in. skarpetki, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki oraz perfumy. Co robimy, gdy taki upominek trafi w nasze ręce?
Okazuje się, że coraz powszechniejsze jest pozbywanie się nietrafionych podarków np. ich zwracanie do sklepu lub masowe odsprzedawanie na portalach aukcyjnych. Cała sytuacja przysparza więc nie lada stresu, nie tylko osobie obdarowanej, ale przede wszystkim tej, która prezent sprawiła.
Nie powinno być więc zaskoczeniem, że handlowcy poszukują coraz to nowych rozwiązań na znalezienie uniwersalnego upominku, który zminimalizuje ryzyko niezadowolenia po obu stronach.
Takim wsparciem mogą się okazać karty podarunkowe, rozwiązanie, które zyskuje w Polsce coraz większą rzeszę zwolenników – także wśród firm, które decydują się na wręczenie takich kart swoim partnerom biznesowym, a także np. zamiast bonów na święta - pracownikom. Taka formuła prezentu pojawiła się właśnie w Centrum Nowe Bielawy w Toruniu. W jaki sposób to działa?
Karta podarunkowa to rodzaj elektronicznej formy płatniczej typu prepaid, którą możemy zasilić dowolną kwotą z przedziału od 30 zł do 1000 zł, a następnie jak sama nazwa wskazuje, podarować ją wybranej osobie na dowolną okazję. Następnie, obdarowany takim voucherem może iść do sklepu i samodzielnie dokonać zakupu.
- Idziemy z duchem czasu, ponieważ taka formuła prezentu cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów. Nie bez przyczyny, bo zalet takiego rozwiązania jest wiele. Przede wszystkim ułatwia ono wybór podarunku, co jest nie lada wyzwaniem. Kupujący oszczędza czas, który poświęciłby na poszukiwania właściwej rzeczy, dodatkowo unika stresu, czy ta spełni oczekiwania drugiej strony. To także korzystna opcja, gdy na zakup decydujemy się na ostatnią chwilę. Z kolei sam obdarowany zyskuje niezależność i wolność wyboru, ponieważ w ramach karty podarunkowej może wybrać towary lub usługi, które rzeczywiście go interesują. Dla każdej ze stron jest to więc sytuacja bardzo komfortowa - mówi Marta Drzewiecka, przedstawicielka właściciela Centrum Nowe Bielawy w Toruniu.
- Rozwiązanie, które wprowadziliśmy ma minimalizować ryzyko, że prezent będzie nietrafiony, a obdarowany rozczarowany kilka dni później wystawi go np. na aukcji internetowej. Mechanizm działania karty jest prosty. Osoba nią obdarowana może ją wykorzystać na zakupy w każdym sklepie na terenie naszego centrum handlowego, a następnie wybrać coś, co odpowiada jej gustowi i preferencjom - mówi.
Dużą swobodę zapewnia fakt, że karta może mieć różne nominały, stosowne do wielkości naszego budżetu. – Możliwości są szerokie. Karta może być zasilona kwotą rzędu 100-200 zł i stanowić upominek na urodziny dla kogoś z rodziny czy przyjaciela. Z kolei, gdy wybieramy się na ślub, taka karta o wartości np. 1000 zł stanowi oryginalny, a zarazem praktyczny pomysł na prezent dla pary młodej – wyjaśnia Marta Drzewiecka.
Dodatkowo, adresat karty podarunkowej nie musi od razu gnać z kartą do sklepu, by ją zrealizować. Termin ważności karty to 12 miesięcy od daty zakupu. Czasu jest więc na tyle dużo, aby przemyśleć, co rzeczywiście jest nam potrzebne i zakupić w dogodnym dla siebie momencie lub po prostu wybrać spontanicznie coś, co nam się spodoba.
Tego typu kartę, respektowaną we wszystkich sklepach, restauracjach, kawiarniach oraz punktach usługowych Centrum Nowe Bielawy można nabyć on-line. W tym celu należy wejść na stronę www.nowe-bielawy.pl i dokonać zamówienia. Wówczas możemy zasilić kartę wybraną kwotą oraz sprawdzić stan środków na koncie. Zakupiona karta wysyłana jest do nas pocztą.
- Co istotne, zakup w ramach karty nie musi być jednorazowy i mechanizm płacenia nią jest zbliżony, jak w przypadku karty bankowej. Zamiast jednego, większego prezentu do określonej kwoty, obdarowany może zdecydować się na zakup kilku, drobniejszych w ramach dostępnego limitu środków, które weryfikujemy na bieżąco na stronie. Jednym słowem, to idealna opcja dla osób, które cenią sobie niezależność i swobodę – mówi.
Tego typu rozwiązanie jest coraz częściej wdrażane i stosowane w toruńskich centrach handlowych.
***
Centrum Nowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię ponad 24 tys. m kw. GLA i liczy sobie 69 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, Carry, Rossmann, Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych.
Blisko 60% klientów odwiedzających obiekt to dziś rodziny z dziećmi. Co roku zakupy robi tutaj ponad 4 miliony klientów. Centrum handlowe należy do portfolio Newbridge. Firma przejęła obiekt w styczniu 2018 roku. Zarządcą jest Apsys Polska Sp. z o.o./www.nowe-bielawy.pl
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Handlowego Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Handlowego Guliwer w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl
Źródło: Newbridge/Centrum Nowe Bielawy