Kluczowy najemca zostaje
Marki obecne od lat w Centrum Handlowym Bielawy w Toruniu przedłużają umowy najmu. Tylko w ciągu 2018 roku taką decyzję biznesową podjęło aż 10 najemców. I kwartał 2019 przyniósł kolejne 3 umowy opiewające na blisko 950 m kw., m.in. z takimi gigantami rynkowymi jak CCC czy Douglas.
Teraz do tego grona dołącza dwóch kolejnych najemców. Pod koniec kwietnia RTV Euro AGD zdecydował się przedłużyć umowę najmu na dotychczasowy lokal mający ponad 1758 m kw. Obok Jysk i Carrefour to dziś jeden z największych partnerów tego centrum handlowego. Początek maja z kolei przyniósł podobną umowę z niemiecką siecią drogerii Rossmann. Marka przedłużyła umowę najmu sklepu mającego prawie 400 m kw.
- To bardzo dobra wiadomość dla Newbridge Poland a przede wszystkim dla naszych klientów. Sklep RTV Euro AGD od swojego otwarcia jest jednym z najchętniej wybieranych w Bielawach. Podobnie zresztą jak Rossmann, który plasuje się w czołówce. To miejsca, które co miesiąc przyciągają tysiące kupujących. Stanowią także podstawę naszej bogatej oferty elektroniki i AGD oraz zdrowia i urody – mówi Joanna Bieniek, Leasing Manager w Newbridge Poland.
Obok RTV Euro AGD, ofertę elektroniki znaleźć można w 10 innych sklepach, m.in. w Rebel Electro, Play, Plus, Virgin Mobile, Cyfrowym Polsacie, Orange czy T-Mobile. – CH Bielawy ma najszerszą ofertę tego segmentu w okolicy. Cieszy nas więc, że dzięki dalszej współpracy z RTV Euro AGD uda nam się utrzymać tę pozycję, zapewniając torunianom niezwykle szeroką ofertę skupioną w jednym miejscu – dodaje. Także oferta zdrowia i urody jest mocną stroną Bielaw. Segment ten wypełnia aż 13 najemców. W swojej ofercie centrum handlowe ma dziś m.in. Douglas, Inglot, Ziaja, Semilac, Euro Apteka czy Vision Express.
Dlaczego zostają?
Wpływ na ostatnie pozytywne decyzje obecnych najemców mają przede wszystkim wyniki Bielaw oraz zmiany, jakie tutaj zachodzą. Jak podkreśla Bieniek, to właśnie one są dziś największą kartą przetargową centrum handlowego w rozmowach z obecnymi partnerami i to one decydują najczęściej o dalszej współpracy.
- Marki lubią rozwijać się w centrach, w których zarabiają. Tak też jest w Bielawach. Najemcy od kilku lat notują tu stały trend wzrostu obrotów. Najlepszym tego dowodem są wyniki za 2018. Miniony rok zakończyliśmy z 3 proc. wzrostem w stosunku do 2017 r. Także I kwartał 2019 przynosi najemcom wzrost obrotów rzędu 3,9 proc. – mówi.
- Jest to więc otoczenie, które sprzyja rozwojowi. Tym bardziej, że wraz z obrotami rosną w Bielawach także wydatki zakupowe przypadające na jednego klienta. Dziś jest to wzrost rzędu aż 7,5 proc. To dobra prognoza dla tych marek, które zdecydowały się nam zaufać i prowadzić swój biznes w Toruniu – dodaje Bieniek.
Ale nie tylko wyniki finansowe przekonują. Także znaczące zmiany, jakie zachodzą w Bielawach, odkąd centrum zostało przejęte przez Newbridge Poland.
- Tylko w ciągu ostatniego roku zrealizowaliśmy kilkanaście dużych i mniejszych inwestycji w Bielawach. Najemcy doceniają te działania, zwłaszcza modernizację pasażu handlowego oraz powstanie nowoczesnej strefy food court. Wskazują także na powiększenie infrastruktury oraz plany rozwoju, a także rozbudowy obiektu – mówi Bieniek.
- Pozytywnie oceniane jest tworzone przez nas otoczenie zakupowe i kierunek, w którym rozwija się centrum convenience. Najemcy widzą, jak wiele na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy zrobiliśmy, inwestując chociażby w uatrakcyjnienie oferty czy nowe udogodnienia dla klientów. Pozwala to im spoglądać na nasz obiekt, jak na miejsce rozwojowe, które wciąż ma wiele do zaoferowania – wyjaśnia przedstawicielka Newbridge Poland.
Nie bez znaczenia jest także pozycja Centrum Handlowego Bielawy. To dziś jeden z najstarszych obiektów tego typu w mieście, a co za tym idzie jeden z najbardziej rozpoznawalnych. – Obiekt jest niezwykle mocno osadzony na lokalnym rynku z rozpoznawalną w mieście ofertą. Dla wielu mieszkańców Torunia to dziś centrum pierwszego wyboru, zwłaszcza na codzienne zakupy – dodaje Bieniek.
Tagi: Newbridge Poland, CH Bielawy
***
Centrum Handlowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię ponad 24 tys. M kw. GLA i liczy sobie 69 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, Carry, Rossmann, Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych.
Blisko 60% klientów odwiedzających obiekt to dziś rodziny z dziećmi. Co roku zakupy robi tutaj ponad 4 miliony klientów. Centrum handlowe należy do portfolio Newbridge. Firma przejęła obiekt w styczniu 2018 roku. Zarządcą jest Apsys Polska Sp. z o.o.
Źródło: Newbridge/CH Bielawy