W Nowych Bielawach przybywa klientów. Przyciąga oferta i bezpieczeństwo Opublikowano 19 maja 2020
Torunianie znów chętnie robią zakupy w centrach handlowych. Już od dwóch tygodni galerie w mieście działają z szerszą niż w ostatnim czasie ofertą. W czasie zakupów obowiązują jednak liczne obostrzenia. Konieczne jest zakrywanie nosa i ust np. maseczką, noszenie rękawiczek, zachowanie dystansu społecznego czy przestrzeganie limitów liczby osób w obiekcie i w sklepach.

To jednak nie zniechęca kupujących, wręcz przeciwnie. Pomimo obaw właścicieli sklepów, przybywa w nich klientów. Widać to na przykładzie centrum handlowego Nowe Bielawy w Toruniu.  Już w pierwszym tygodniu po restarcie galerii zanotowano tu ruch na poziomie 82 proc. w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. Dla porównania inne centra handlowe tej skali notują odwiedzalność na poziomie ok. 60% - podaje Retail Insitute. Ostrożne szacunki mówiły zaś o 30 proc.

Jak oceniają przedstawiciele Nowych Bielaw, na zaufanie klientów i powrót do centrum handlowego wpływ miało kilka czynników. Jednym z nich jest bardzo szeroki dostęp do oferty, jaki obiekt zapewnił już w pierwszym dniu po zniesieniu ograniczeń, a także fakt, że przez ostatnie tygodnie Nowe Bielawy działały bez zakłóceń, przygotowując się do ponownego otwarcia.

- Już w pierwszym tygodniu otwarte było aż 95 proc. sklepów i punktów usługowych, które mogą działać w nowym reżimie sanitarnym. W efekcie nasi klienci od dwóch tygodni mają dostęp do praktycznie kompletnej oferty. Tej samej, jaka znali przed pandemią. Od poniedziałku z kolei znów działa zdecydowana większość naszych restauracji i kawiarni  - mówi Elwira Pyrkowska, przedstawicielka właściciela obiektu.

Bezpieczeństwo i edukacja priorytetem

Ale nie tylko oferta kusi. Kluczowe dla powrotu klienta okazało się zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa i komfortu robienia zakupów, zwłaszcza przy licznych obostrzeniach, jakie obowiązują każdego. W tym względzie Nowe Bielawy postawiły przede wszystkim na edukację i oswojenie klienta z nową rzeczywistością.

- Już od progu nasi klienci dzięki czytelnym komunikatom dowiadują się, jakie zasady panują i jak ich przestrzegać. Te komunikaty przypominamy i utrwalamy w czasie zakupów, ale także w toaletach. W tych ostatnich umieściliśmy także poradniki, pokazujące jak myć ręce, zdejmować i zakładać maseczki oraz rękawiczki. Te same komunikaty powtarzamy w naszych mediach społecznościowych, przygotowując klienta do wizyty. Takie zmasowane działania procentują. Klient jest nie tylko lepiej przygotowany do zakupów, ale znając zasady chętniej do nas wraca  - mówi.

Tym bardziej, że Nowe Bielawy aktywnie wspierają klientów w przestrzeganiu zasad, zapewniając m.in. dostęp do środków ochronnych. W obiekcie znaleźć można maseczkomaty, a także 5 punktów, w których zakupić można maseczki tj. Carrefour, apteka oraz sklepy Bialcon, Ewtex i Big Star. O tych miejscach również informują komunikaty. Od 19 maja rusza tu natomiast akcja rozdawania bezpłatnych maseczek. Ponadto do dyspozycji klientów są dozowniki z płynem odkażającym ustawione w 3 kluczowych miejscach - przy wejściu do centrum handlowego, we wszystkich toaletach oraz w sklepach.

O bezpieczeństwo klienta dba także serwis sprzątający. Ten co godzinę dezynfekuje tzw. gorące punkty tj. toalety i miejsca, które mają często kontakt z dłońmi (np. klamki, poręcze).  Częściej odbywa się również mycie alei handlowych. Także poszczególne sklepy mają zaostrzone zasady związane z czystością i higieną. Na ich terenie obowiązuje nakaz noszenia rękawiczek i maseczek oraz odkażania dłoni przy wejściu.

Inaczej działa także wentylacja obiektu. Utrzymywane są rygorystyczne zasady w zakresie wysokiej krotności wymiany powietrza. Oznacza to, że wentylacja została tak przestawiona, aby w budynku krążyło jak najmniej zużytego powietrza, a jak najwięcej świeżego, pobieranego z zewnątrz.

- Priorytetem dla nas jest dziś troska o zdrowie i bezpieczeństwo kupujących i pracowników. Staramy się to zapewnić na różnych płaszczyznach. Z jednej strony, stawiamy na edukację klienta i odpowiedzialne zakupy, a także na dostęp do środków ochrony. Z drugiej, zwiększamy częstotliwość dezynfekcji czy doprowadzamy na pasaż świeże powietrze - mówi Pyrkowska.

Centrum szybkich zakupów

Nie bez znaczenia dla bezpieczeństwa jest także format obiektu. Nowe Bielawy to centrum handlowe convenience, a więc przystosowane do szybkich, codziennych zakupów różnego typu. Aleje handlowe są tutaj odpowiednio szerokie, aby można było poruszać się z wózkiem zakupowym. Ta szerokość pozwala dziś na utrzymanie należytego odstępu między kupującymi.

Również duża liczba wejść i ich ulokowanie pozwala na skrócenie dystansu i czasu, w jakim klient dociera do wybranego punktu, przez co można mniej czasu spędzić na pasażu. Także limity odwiedzających centrum handlowe ma pod ścisłą kontrolą. Wspiera się przy tym nowoczesnym systemem liczenia klientów, który odnotowuje każde wejście do obiektu.

- Jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym śledzić liczbę osób przebywających w obiekcie, a co za tym idzie, reagować w porę, jeśli zbliżamy się do nieprzekraczalnego limitu. Tym samym mamy pewność, że klienci przebywający na terenie galerii są odpowiednio rozproszeni, zachowują dystans między sobą i nie tłoczą się np. przy kasach. Jeśli natomiast centrum się zapełni, oczekują na świeżym powietrzu, stojąc w bezpiecznej odległości od siebie - mówi.

Charakter convenience pozwolił galerii także na szybkie wyłączenie z ruchu stref spotkań. Póki co niedostępne są też strefy wypoczynkowe na pasażu. Od poniedziałku dostępna jest jednak strefa food court, ale na nowych zasadach. Przy stoliku może siedzieć 1 osoba, chyba, że są to osoby z jednej rodziny lub pochodzące z jednego gospodarstwa domowego. Między stolikami obowiązuje odstęp 2 metrów. W strefie może przebywać maksymalnie 18 osób. Oczekując na posiłek należy mieć założoną osłonę nosa i ust. Można ją zdjąć w trakcie konsumpcji. W strefie obowiązuje także zasada dystansu społecznego.

W związku z nowymi zasadami zmieniło się także podejście do promocji w sklepach. - Wielu naszych najemców na restart przygotowało promocje. Informujemy o nich, wspierając naszych najemców, staramy się jednak, aby nie były one głównym motywem do wizyt. Ważne dla nas jest, aby klienci oswoili się z nowymi zasadami, a co najważniejsze przestrzegali ich dla zdrowia publicznego i własnego bezpieczeństwa. Dopiero znając te reguły można cieszyć się zakupami - mówi Pyrkowska.

 

***

Centrum Nowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię ponad 24 tys. m kw. GLA i liczy sobie 70 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, home&you, Big Star, Carry, Rossmann,  Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych.

Blisko 60% klientów odwiedzających obiekt to dziś rodziny z dziećmi. Co roku zakupy robi tutaj ponad 4 miliony klientów. Centrum handlowe należy do portfolio Newbridge. Firma przejęła obiekt w styczniu 2018 roku. Zarządcą jest Apsys Polska S.A. / www.nowe-bielawy.pl

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Źródło: Newbridge/Nowe Bielawy

 

Przypisane branże