W toruńskim centrum handlowym jest już prawie tyle samo klientów co przed rokiem Opublikowano 23 lipca 2020
Nowe Bielawy coraz bardziej zbliżają się do wyników sprzed roku. Lipiec przynosi kolejny wzrost liczby odwiedzających.

Panująca w centrach handlowych "nowa normalność" nie zniechęca mieszkańców Torunia do zakupów. Wręcz przeciwnie. Od zniesienia lockdown'u na początku maja w sklepach systematycznie przybywa kupujących, w czym pomagają zarówno trwające wyprzedaże, jak i zmieniające się nastroje.

Już 79% Polaków nie ma obaw przed zakupami w centrach handlowych - to wnioski z badań przeprowadzonych przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH). I chociaż ponad połowa z nas (52%) wybiera się tam na zaplanowane i dość szybkie zakupy, przybywa tych, którzy od zakupów wolą dłuższe wizyty.

Widać to chociażby w centrum handlowym Nowe Bielawy w Toruniu. Pierwsze dwa tygodnie lipca br. w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem, przyniosły powrót aż 93% klientów! To wynik aż o 11 proc. lepszy niż średnia, jaką w tym samym czasie notował PRCH w innych małych i średnich centrach handlowych na rynku.

- Rosnącą liczbę klientów widać gołym okiem, a kupujących przybywa z każdym tygodniem. Już po zniesieniu ograniczeń w maju wróciło do nas 80 proc. klientów, w czerwcu ponad 90 proc, a dziś wynik ten coraz bardziej zbliża się do tego, jaki notowaliśmy przed rokiem - mówi Marta Drzewiecka, przedstawicielka firmy Newbridge, do której należy CH Nowe Bielawy.

Zdaniem Drzewieckiej, wpływ na to ma kilka czynników. - Konsumenci oswoili się już z nowymi zasadami robienia zakupów i rygorem sanitarnym. To, co zaskakiwało kupujących w kwietniu, dziś jest "nową normalnością", do której przywykliśmy. Także centra handlowe dołożyły wszelkich starań, aby zakupy były komfortowe - mówi.

- W powrocie klienta pomogły także liczne bodźce zakupowe. Pojawiło się np. zjawisko "revenge shoppingu", czyli swoista terapia zakupami po kwarantannie. Ruch w centrach pobudzają także wyprzedaże. Te w tym roku są rekordowe, zarówno ze względu na poziom przecen, jak i ilość towaru, którą sklepy muszą wyprzedać - dodaje.

W przypadku Nowych Bielaw zaważyły także inne czynniki, unikalne dla tego centrum handlowego. Podczas kiedy w wielu centrach handlowych wciąż zamknięta pozostaje część sklepów, punktów usługowych czy restauracji, w Nowych Bielawach czynne jest 100% lokali.

- Klienci, którzy nas odwiedzają widzą, że nic się u nas nie zmieniło. Owszem panuje nowy rygor sanitarny, ale w tym rygorze czynne są wszystkie lokale. To unikalna sytuacja na rynku, która sprawia, że klient nie czuje się rozczarowany wizytą, zwłaszcza jeśli wybrał nas ze względu na konkretny sklep - mówi.

Nie bez znaczenia pozostał także format samego obiektu. Nowe Bielawy to nie jest duża galeria handlowa, ale kameralne centrum convenience, obsługujące przede wszystkim swoje najbliższe sąsiedztwo. - Skala obiektu jest jednym z powodów, dla których wraca do nas więcej osób - zauważa Drzewiecka.

- W dobie ograniczeń i pandemii chętniej wybieramy małe obiekty handlowe, które doskonale znamy i w których możemy zrobić dość szybkie zakupy, także na wyprzedażach, wybierając od razu swoje ulubione sklepy. Takie centra handlowe doskonale sprawdzają się także w przypadku zakupów, które są wcześniej zaplanowane - mówi Drzewiecka.

Coś w tym jest, bo jak pokazują najnowsze badania, nasze zakupy w dobie COVID-19 są mniej kompulsywne. - Chętniej wybieramy te miejsca, w których możemy zrobić zakupy zaplanowane w domu, a także te, w których kupimy wszystko, co niezbędne na co dzień. Centra convenience, do których należą także Nowe Bielawy, to wszystko dziś zapewniają - podsumowuje.

 

***

Centrum Nowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię ponad 24 tys. m kw. GLA i liczy sobie 70 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, home&you, Big Star, Carry, Rossmann,  Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych.

Blisko 60% klientów odwiedzających obiekt to dziś rodziny z dziećmi. Co roku zakupy robi tutaj ponad 4 miliony klientów. Centrum handlowe należy do portfolio Newbridge. Firma przejęła obiekt w styczniu 2018 roku. Zarządcą jest Apsys Polska S.A. / www.nowe-bielawy.pl

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Źródło: Newbridge/Nowe Bielawy

 

Przypisane branże