Polacy dopieszczają wnętrza
Sklepy meblowe to jedne z tych miejsc w galeriach, gdzie w czasie lockdown’u nadal możemy zrobić zakupy, w przeciwieństwie do np. sklepów odzieżowych, z elektroniką czy jubilerów. Popyt na taki asortyment nie słabnie, wręcz przeciwnie.
Jak podaje raport GfK, w czasie pandemii artykuły wyposażenia wnętrz i meble znajdują się kolejno na 4 i 5 miejscu wydatków Polaków, zaraz za żywnością, ubraniami i produktami z segmentu „zdrowie i uroda”. Powód? Zmiana stylu życia konsumentów.
- Elementy wyposażenia wnętrz to dziś asortyment, który szczególnie chętnie kupujemy w centrach handlowych. Pandemia miała znaczący wpływ na to, jak żyjemy i pracujemy. Nasz koszyk zakupowy również się zmienia. Z jednej strony konsument racjonalnie planuje wydatki, ale z drugiej szuka rekompensaty za brak możliwości wyjścia na koncert czy zakupy odzieżowe w galerii. Taką rolę pełnią domowe remonty czy zmiana aranżacji mieszkania - mówi Patrycja Podgórska, przedstawicielka Nowych Bielaw.
- W ciągu ostatnich miesięcy dom stał się naszą oazą i to tam spędzamy najwięcej czasu dopasowując wnętrza do nowych aktywności i potrzeb. Dziś to nie tylko miejsce, w którym głównie odpoczywamy, ale również siłownia, biuro, kino czy kącik zen – dodaje.
Nie umyka to uwadze marek wnętrzarskich, które dostosowują swoją ofertę do tych zmian. Przykładem jest zlokalizowany w Centrum Handlowym Nowe Bielawy sklep Jysk, w którym torunianie mogą kupić wszystko, co niezbędne do urządzenia mieszkania. Co cieszy się największą popularnością?
W poszukiwaniu domowej harmonii
Jednym z widocznych trendów w branży wnętrzarskiej jest przestrzeń, która zapewnia relaks i prywatność każdemu z domowników. Taką rolę pełni np. łazienka, w której możemy się poczuć jak w SPA i odprężyć po ciężkim dniu. Pomogą w tym odpowiednie akcesoria np. szlafroki, lustra, maty łazienkowe czy olejki zapachowe.
Komfortu szukamy również w sypialni. Jej niezbędne wyposażenie stanowią wysokogatunkowe komplety pościeli np. z lnu lub bawełny, wygodne materace oraz minimalistyczne dekoracje np. kwietniki, ozdoby ścienne lub figurki. – Styl skandynawski we wnętrzach wciąż jest jednym z ulubionych wśród Polaków. Charakteryzuje go prostota, jasne barwy oraz obecność naturalnych materiałów np. litego drewna, ceramiki i kamionki. W neutralnych aranżacjach chętnie wypoczywamy, szczególnie w dobie pandemii – mówi Patrycja Podgórska.
Mocnym trendem, który w ostatnich miesiącach zyskał drugie życie, są m.in. dodatki w stylu hygge, chętnie kupowane przez fanów skandynawskiego designu. Są to wszelkiego rodzaju drobiazgi, które pomagają osiągnąć klimat przytulnego domowego zacisza, tak ważny nie tylko w czasie domowej izolacji, ale także zimową porą.
W salonie duńskiej sieci Jysk w toruńskim centrum handlowym znajdziemy m.in. miękkie koce, poduszki, pufy, lampki, świece zapachowe czy latarenki. Najczęściej utrzymane są w stonowanych kolorach ziemi, co potęguje efekt minimalistycznych, sprzyjających wyciszeniu wnętrz.
Minimalizm we wnętrzach
Spędzając większość swojego dnia w domu, naturalnym jest również problem gromadzenia się dużej ilości rzeczy, np. bibelotów, dokumentów czy zabawek, które powodują bałagan. Dotyczy to także domowej spiżarki, w której chętnie magazynujemy żywność kupioną na zapas. Jak uporządkować przestrzeń?
- W sklepach z dodatkami do mieszkania znajdziemy szeroki wybór akcesoriów, które ułatwią przechowywanie różnych drobiazgów i utrzymanie porządku w domu. To wszelkiego rodzaju plecione kosze, składane pojemniki, pudełka, organizery, gazetniki, ale też wieszaki lub pokrowce na obrania – dodaje Patrycja Podgórska.
Jak zapewnia przedstawicielka toruńskiego centrum handlowego, okres zimowych wyprzedaży to idealny moment na zmianę aranżacji mieszkania czy zakup dekoracji dostosowanych do nowych trendów. - Wiele sklepów z dodatkami i elementami wyposażenia wnętrz przygotowało atrakcyjne promocje i specjalne oferty. Wyprzedaże znajdziemy m.in. w sklepie Jysk w Centrum Handlowym Nowe Bielawy, który pozostaje otwarty dla klientów. Salon przygotował rabaty do -70 proc. na akcesoria i dekoracje do łazienki, salonu, jadalni czy sypialni – informuje Patrycja Podgórska.
***
Źródło: Newbridge/Nowe Bielawy
1. Raport „Handel 2020. Wpływ COVID-19 na handel 2020/2021”, GfK, 2020
Centrum Nowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię 25 tys. m kw. GLA i liczy sobie 70 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, home&you, Big Star, Carry, Rossmann, Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych.
Blisko 60% klientów odwiedzających obiekt to dziś rodziny z dziećmi. Co roku zakupy robi tutaj ponad 4 miliony klientów. Centrum handlowe znajduje się w portfolio Newbridge. Zarządcą jest Apsys Polska S.A. / www.nowe-bielawy.pl
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl